قیمت یونجه + خرید یونجه خشک و فروش یونجه وحشی

قیمت یونجه به کیفیت آن بستگی دارد و در چه زمینی کشت شده باشد. مصرف یونجه باعث تولید خون صاف و تمیز، افزایش ترشح شیر در زنان، تقویت استخوان بندی بدن در کودکان، منظم شدن، خستگی و کبودی بدن، خونریزی لثه و ضعیف شدن استخوان ها و رفع عوارض ناشی از کمبود ویتامین C می شود. یونجه سبزی خوراکی است و گوهر گرانبهایی به حساب می آید، اما هیچکس به آن توجهی نمی کند و قدر آن را نمی داند. فواید بی نظیر یونجه که تا به حال نمی دانستید!

 قیمت یونجه + خرید یونجه خشک و فروش یونجه وحشی

یونجه قطره ای

آبیاری قطره ای

ایران در منطقه ای خشک و نیمه خشک قرار دارد که میزان بارندگی سالانه آن بسیار کمتر از میانگین جهانی است و تراز مصرف آب منفی است، بنابراین اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی با توجه به اقلیم کشور بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل افزایش راندمان مصرف آب یکی از اهداف اصلی در دستیابی به کشاورزی پایدار است و در این میان یکی از مهم ترین و موثرترین راهکارها استفاده از روش های نوین آبیاری و جایگزینی آن با روش های سنتی است. در این راستا استفاده از آبیاری قطره ای زیرسطحی به دلیل امکان استفاده مستقیم از کود آبیاری گیاهی، کمترین تلفات آب و بیشترین راندمان آبیاری در بین سایر روش های آبیاری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

درباره ی گیاه یونجه

یونجه با نام علمی Medicago Sativa L می‌باشد، که به نام Alfalfa و علف مادها نیز یاد می‌شود (برای نخستین بار مادها از این گیاه برای تغذیه اسب های خود استفاده کردند). این گیاه بومی فلات ایران می‌باشد که به دیگر نقاط دنیا انتشار یافته است.
یونجه برای تامین غذای دام، اصلاح بافت خاک و کود سبز ،در بعضی از کشورها به عنوان گیاه دارویی به صورت یک ساله و چند ساله کاشت می‌شود.
این گیاه در برابر خشکی مقاومت نسبی دارد. با این وجود یونجه خوب در اراضی با خاک های مناسب و عمیق و آب فراوان تولید می شود. یونجه دارای ریشه های عمیقی است، به طوری که در شرایط مطلوب خاک و رطوبت، ریشه هایش تا بیش از ده متر نفوذ می کند. باید توجه داشت که ریشه های فعال یونجه تا عمق یک تا سه متر نفوذ می کند. با این همه یونجه توان جذب رطوبت از منابع سطحی و عمیق خاک را دارد.
این گیاه در حدود ۴-۵ بار در مناطق سرد سیر و ۱۵ نوبت در مناطق گرمسیر قابل برداشت می باشد.

  • آبیاری قطره ای زیرسطحی

آبیاری قطره ای زیرسطحی (SDI) یک سیستم آبیاری کم فشار است که از خطوط لوله قطره ای تشکیل شده است که در زیر زمین مدفون شده اند.

راندمان کاربرد این روش بیش از 90 درصد است و به همین دلیل یکی از روش های آبیاری با راندمان بالا محسوب می شود که در حال توسعه و جایگزینی با روش های سنتی می باشد. در حال حاضر کمتر از یک درصد از مزارع یونجه با این روش آبیاری می شود، اما اشتیاق کشاورزان برای انتخاب این روش نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است و گزارش ها حاکی از موفقیت آمیز بودن این روش است.

از مزایای آبیاری زیرسطحی می توان به کاهش مصرف و جلوگیری از تبخیر آب، آبیاری مستقیم ریشه ای، کاهش رسوبات و مواد معدنی، کاهش نیروی کار و افزایش راندمان اشاره کرد. در روش آبیاری زیرسطحی فقط خاک ریشه مرطوب می شود و بقیه خاک خشک می ماند که در جلوگیری از رشد علف های هرز و همچنین تولید قارچ بسیار موثر است.

عرق یونجه ضد سودا

عرق یونجه ضد سودا

  • سودا چیست؟ و آیا درمانی وجود دارد؟

چهار خلط بدن; صفرا، سودا، بلغم و دم از لثه های بدن هستند. افزایش یا کاهش مقدار هر یک از این خلط ها باعث پاره شدن و از کار افتادن بدن می شود.

سودا یکی از چهار خلط (چهار خلط) در طب سنتی خلط بوده است. پزشکان طب سنتی معتقد بودند که غلبه خلط سودا در بدن عوارضی مانند کاهش وزن، تیرگی پوست، غلظت خون، مالیخولیا، سوزش سر دل، اشتهای کاذب و … را به دنبال دارد.

  • علائم و علل سودا

تنگی و کشیدگی بدن و انگشتان و مفاصل بزرگ و در مغز و روان و شخصیت اثر درونگرایی و ترس و غم و طمع و کوچکی و انعطاف ناپذیری و کم خوابی و خیال پردازی و منفی نگری و در بدن. سیستم‌هایی مانند پوست، چشم‌ها و بر گوش (شنوایی)، بویایی، ریه‌ها، حنجره، قلب، عروق، گوارش و غیره تأثیرات نامطلوبی می‌گذارد. از جمله عوامل ایجاد خلط سودا در بدن عبارتند از: غم و اندوه و علل ارثی و علل شغلی و خواب زیاد و فصل پاییز و اضطراب و ناتوانی دائمی طحال و ورشکستگی مالی و غذاهای منجمد و خوردن و کشیدن سیگار و مواد افیونی و …

  • استراتژی های کامل درمان سودا با استفاده از غذاهای سنتی

استفاده از غذاهای سنتی یکی از راه های درمان سودا در بدن است زیرا غذاهای سنتی اغلب گرمتر و مرطوب تر هستند در حالی که اساس غذاهای غربی سرد است بنابراین باید مصرف غذاهای سرد را در رژیم غذایی خود کاهش دهیم.

خورش قیمه، آب سبزی، خورش بامیه گرم و غذاهایی مانند ماکارونی، سالاد الویه سرد هستند و باید در رژیم غذایی با غذاهای سنتی گرم و تر جایگزین شوند.

  • گیاهان و عرقیات موثر

با توجه به اینکه افراد سوداوی در ابتدای روز یبوست دارند، برای آنها توصیه می شود به مدت چهل روز روزانه یک قاشق غذاخوری زردچوبه و خاکشیر را با آب جوش دم کنید و بعد از 20 دقیقه با معده خالی با یک قاشق گلاب و آبلیمو میل کنید. زیرا این درمان در رفع یبوست بسیار موثر است.

همچنین به این بیماران توصیه می شود بعد از صبحانه از عرقیات گرم و مرطوب مناسب برای مغز استفاده کنند و لازم به ذکر است که عرقیاتی مانند بیدمشک با عسل، بهارنارنج با عسل، عرق نسترن با آب انگور و گلاب از جمله عرقیات هستند. سودا را به خوبی از بدن خارج می کنند و می توانند از شیره خرما در کنار عسل استفاده کنند.

اسطوخودوس و بنفشه نیز روش های مناسبی برای درمان غلبه سودا در مغز هستند.

افتیمون نیازی به جوشیدن زیاد ندارد و بهتر است در آخر بنفشه و اخر را به دم اضافه کنید.

چای اسطوخودوس، بهارنارنج، لیمو عمانی نیز برای کسانی که خوب نمی خوابند بسیار مفید است و به فرد کمک می کند تا خواب عمیقی داشته باشد که باید یک ساعت قبل از خواب آرزویش را داشته باشد.

شربت پیچ امین الدوله یا سرکه عسل که ترکیبی از عسل، آبلیمو و آب نعناع است و ترکیب عسل و آبلیمو برای درمان سودا مفید است و باید توجه داشت که ترکیبات به دست آمده از مواد سرد و گرم برای درمان سودا بسیار موثر است. زیرا ترکیب سرد خشک می‌کند ترکیب سرد و گرم را از بین می‌برد و در نوشابه‌سازی گرم ترکیب گرم یا خشک به تنهایی مؤثر نخواهد بود.

یونجه طبعش چیه

طبع یونجه در طب سنتی گرم و تر و رو به اعتدال است. یونجه علاوه بر اینکه طبع گرمی دارد خواصی زیادی هم دارد. که در این مقاله درباره خواص آن توضیح خواهیم داد.

خواص یونجه

  • یونجه سرشار از مواد معدنی است زیرا حاوی مواد معدنی زیادی است و برای کودکانی که در سنین رشد هستند و استخوان های قوی ندارند بسیار مفید است. امروزه نیز پودر این گیاه در داروخانه ها به فروش می رسد که برای نوزادان قابل استفاده است. برای تهیه آب یونجه باید 300 گرم یونجه را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا آب آن نصف شود سپس صاف کرده و مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید که به شکل شربت.
  • یونجه یا جوانه تازه را با سالاد بخورید. جوانه یونجه را می توانید به صورت بسته بندی شده از سوپرمارکت ها خریداری کنید.
  • یونجه ملین است.
  • آهن یونجه دو برابر اسفناج است، بنابراین خون ساز بوده و برای مبتلایان به کم خونی مفید است.
  • عوارض کمبود ویتامین C با خوردن یونجه از بین می رود.
  • در بسیاری از کشورها مانند چین، روسیه و ایالات متحده از یونجه تازه به جای اسفناج استفاده می شود.
  • یونجه در داروخانه ها و فروشگاه های گیاهی و یا در برخی داروخانه ها به صورت پودر، کپسول و قرص به فروش می رسد. مصرف سه قرص در روز توصیه می شود.
  • با وجود تمام فوایدی که یونجه دارد، در خوردن آن به صورت تازه نباید زیاده روی کرد زیرا بسیار نفاخ است و حتی حیواناتی که مقدار زیادی از آن را می خورند ممکن است به دلیل گاز زیاد از بین بروند.
  • ضماد یونجه پخته شده اندام های لرزان را چندین بار در روز التیام می بخشد.
  • دانه یونجه منظم است و برای این منظور دانه یونجه را به صورت دم کرده مصرف کنید.
  • یونجه دم کرده درمان اسهال است.
  • برای نرم شدن سینه و رفع سرفه روزی 3-2 فنجان دم کرده و دانه یونجه میل شود.
  • برای درمان رعشه دانه یونجه را در روغن زیتون خیس کنید و یک هفته در آفتاب بگذارید سپس صاف کنید و روزی چند قاشق از آن میل کنید و روی اندام های لرزان نیز بمالید.
  • یونجه حاوی مقدار زیادی ویتامین است. خمیر به سرعت زخم را بهبود می بخشد و از خونریزی جلوگیری می کند.

یونجه علاوه بر اینکه خواص دارد، مضراتی هم دارد

  • یونجه نیز مانند هر گیاهی می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند، بنابراین افرادی که مستعد آلرژی هستند باید در استفاده از یونجه و فرآورده های یونجه به هر شکلی مراقب باشند. همچنین مشکلات مربوط به کیسه صفرا و پانکراتیت در ممنوعیت استفاده از یونجه در بیماری های خود ایمنی وجود دارد.
  • روغن دانه یونجه باید از رژیم غذایی مادران باردار و شیرده و همچنین کودکان زیر دوازده سال حذف شود. علاوه بر این، متخصصان گوارش توصیه می کنند قبل از استفاده از یونجه برای درمان، یک دوره از داروهای بیفیدوباکتریوم بخورید. بنابراین مقابله با فیبر بالای Medunk برای معده آسان تر خواهد بود.

یونجه چین بشقابی

یونجه چین بشقابی این درو که به عنوان دروگر بشقاب نیز شناخته می شود، برای برداشت یونجه و علوفه طراحی شده است. این دروگر دارای ویژگی های منحصر به فردی است. این دروگر توانسته توانایی خود را در برداشت یونجه بسیار بلند که در منطقه آذربایجان کشت می شود به نمایش بگذارد.

یونجه تقریباً در هر آب و هوایی قابل رشد است. بنابراین امکان رشد آن در مناطق سردسیر یا گرمسیری وجود دارد اما با این وجود در مناطق گرم رشد سریعتر و بهتری دارد. بهترین زمان برای کاشت، پاییز و بهار است و از آنجایی که یونجه گیاهی چند ساله است، حداقل تا سه سال می توانید آن را برداشت کنید. اگر خاک نرم باشد بهتر است اما اگر خاک رسی باشد باید دقت کنید که حداکثر عمق کاشت 1 سانتی متر باشد.

خاک را نیز باید عمیق شخم زد، زیرا این گیاه چند ساله است. در سالهای اول گیاه به کم آبی یا شوری یا کمبود کود حساس است. بنابراین در هر هکتار علاوه بر مراقبت باید بین 5 تا 10 تن کود مصرف شود. البته این مقدار به نوع زمین هم بستگی دارد.

نکته مثبت این است که مقدار زیادی بقایای گیاهی و نیتروژن به جا می گذارد. این دو ماده برای حاصلخیزی خاک بسیار مفید هستند. به همین دلیل برخی از کشاورزان یونجه را فقط برای افزایش حاصلخیزی خاک کشت می کنند.

یک هکتار چقدر یونجه می دهد

یونجه یکی از گیاهانی است که سابقه طولانی در کشت توسط انسان دارد و تقریبا همزمان با شروع کشاورزی، کشت این گیاه آغاز شد. یونجه به دلیل خواصی که دارد از ابتدای کشاورزی به عنوان خوراک دام مطرح بوده و در قحطی و کمبود همواره منبع مفیدی برای خوراک دام بوده است. این پایان ماجرا نیست و خواص دارویی این گیاه بسیار است. به همین دلیل بازار خوبی در صنایع مختلف دارد. برای پرورش صحیح این گیاه به یک طرح توجیهی مناسب یونجه نیاز است که همه چیز را در نظر داشته باشد.

برداشت بسته به شرایط آب و هوایی، نوع بذر، کود و بسیاری عوامل دیگر متفاوت است، اما هنوز هم می توان یک تخمین کلی انجام داد. در مناطق سردسیر برداشت بین 8 تا 12 تن علوفه خشک در هر هکتار به همراه 3 تا 4 یونجه می باشد. در مناطق گرمسیری که رشد محصول بهتر است احتمال 10 تا 15 چین وجود دارد. علاوه بر این میزان علوفه خشک به 20 تا 30 تن در هکتار می رسد که مقدار بسیار خوبی است.

این میزان برداشت زمین بسیار سودآور است و با توجه به میزان تورم، هزینه های مختلف را به خوبی پوشش می دهد. به این معنی که اگر یک برنامه یونجه خوب برای استفاده به عنوان راهنما داشته باشید، از نظر حسابداری به نقطه شکست خواهید رسید. علاوه بر این، با در نظر گرفتن نرخ تورم، از نظر مالی و اقتصادی سود می کنید. این گیاه برای تجارت و کسب در آمد هنگفتی بسیار مفید و کاربردی است.