شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید زیره کفش کوهسار الوند قسمت لاستیکی کفش است که سنگ را لمس می کند، نوع لاستیک و ضخامت آن بر عملکرد صعود تاثیر می گذارد.

لاستیک زیره: انواع مختلفی از لاستیک در زیره کفش های سنگی استفاده می شود. در حالی که همه کفش های کوهنوردی چسبندگی خوبی دارند، برخی از لاستیک ها نرم تر و چسبنده تر از بقیه هستند.

به طور کلی، لاستیک‌های سفت‌تر لبه‌ها و پشتیبانی بهتری برای پای شما ایجاد می‌کنند، در حالی که لاستیک‌های چسبنده چسبندگی بهتری برای لکه‌کشی روی صفحات ایجاد می‌کنند.

لاستیک‌های چسبنده‌تر دوام کمتری دارند، بنابراین در برابر سایش به خوبی مقاومت نمی‌کنند.

ضخامت زیره: ضخامت زیره نیز می تواند بر عملکرد و احساس یک کفش تأثیر بگذارد.

کفی های ضخیم تر بین 4 تا 5.5 میلی متر است. آنها پشتیبانی خوبی از لبه دارند و بسیار بادوام هستند. با این حال، حساسیت و احساسی نسبت به سنگ مانند کفی نازک تر نخواهید داشت.

اگر یک کوهنورد مبتدی هستید، به دنبال کفشی با زیره ضخیم تر باشید. با کار بر روی تکنیک پا دوام بیشتری خواهد داشت و همچنین حمایت بیشتری را فراهم می کند تا پاهای شما به سرعت خسته نشوند.

کف نازک تر معمولاً 3 تا 4 میلی متر ضخامت دارد. آنها به طور کلی برای لکه گیری در مسیرهای اسلب بهترین هستند. هنگامی که تکنیک خود را تقویت کردید، ممکن است کفشی با زیره نازک تر را برای احساس بهتر سنگ ترجیح دهید.

دو کوهنورد در حالی که بالشتک های تصادف خود را گذاشته اند، بولدرینگ خود را در صحرای جنوب غربی آغاز می کنند.

صرف نظر از جنسیت خود، مدل به اصطلاح خاص زنان را رد نکنید. اینها معمولاً در اطراف مچ پا بریده می شوند و دارای یک فنجان پاشنه کوچکتر هستند.

همچنین ممکن است کف پا کمی بلندتر و جلوی پا حجم کمتری نسبت به کفش های مردانه داشته باشند.

رده زنانه آنقدر طرح های خوب تولید کرده است که مردان با پاهای کم حجم بخش قابل توجهی از مشتریان را تشکیل می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *