پارچه فاستونی: پارچه فاستونی مقدم یکی از انواع پارچه‌هایی است که از یک رشته پروتئینی آلی ساخته می‌شود. فیبر پروتئینی فاستون عمدتاً فیبروئین است که به طور گسترده از پیله لارو کرم ابریشم توت تولید می شود.

این کرم ها از دوران باستان در چین، آسیای جنوبی و اروپا آشنا و مورد استفاده بوده اند. ابریشم با بسیاری از الیاف مصنوعی متفاوت است، ابریشم دارای سطحی نرم، صاف و ضد لغزش است.

اگرچه یکی از محکم ترین رشته های طبیعی است، اما انعطاف پذیری کمی دارد و می تواند با گذشت زمان استحکام خود را از دست بدهد.

درخشش جذاب این پارچه آن را برای پیراهن، کراوات، کت و شلوار، لباس رسمی، لباس زیر زنانه، روپوش، ملافه و موارد دیگر عالی می کند.

ریون: الیاف ساخته شده از رشته پلیوز احیا شده. این در دسته انواع پارچه های همه کاره قرار دارد که اغلب برای جایگزینی الیافی مانند ابریشم، کتان، پشم و پنبه در لباس استفاده می شود، زیرا می تواند بافت و احساس الیاف طبیعی را تقلید کند.

ریون توسط پلیمرهای غالب طبیعی ساخته می شود. به همین دلیل است که ریون به عنوان الیاف نیمه مصنوعی شناخته می شود.

ریون انعطاف پذیری بسیار کمی دارد و در عایق حرارتی ناموفق است، بنابراین بهتر است از این پارچه هنگام دوخت لباس برای پوشیدن در هوای سوزان استفاده کنید.

نمد: نمد یک ماده نساجی است که از درهم‌تنیدگی، رسوب و فشرده‌سازی رشته‌ها به یکدیگر تولید می‌شود. این می تواند از الیاف طبیعی مانند پشم یا خز حیوانات، یا الیاف مصنوعی مانند اکریلیک یا اکریلونیتریل بر پایه نفت یا ابریشم مصنوعی بر پایه خمیر چوب ساخته شود.

نمد از پشم به عنوان یکی از دسته بندی های شناخته شده قبلی در زیر انواع پارچه ها مشخص شده است. تنوع در ضخامت، کدورت و لطافت، نمد هنگام برش از بین نمی رود، بنابراین معمولاً در پروژه های صنایع دستی سریع و آسان، مانند ساخت تزیینات برای چرخش در اطراف خانه، عروسک ها، کلاه های عجیب و غریب و همچنین در کودکان استفاده می شود.

مخمل: مخمل از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است. این یک رشته در هم تنیده با پشته ای متراکم است که حسی غیرعادی، متمایز، صاف و لطیف دارد. از آنجایی که پایانی مجلل و ظهوری باشکوه دارد.

مخمل به طور واقعی برای ساختن آویزهای دیواری باشکوه و لباس های سلطنتی استفاده می شد. با این حال،

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *