اگر هیچ نماد و علامتی روی ظروف پلاستیکی رنگی(یا برچسب) وجود ندارد، استفاده از چنین ظرفی برای نگهداری مواد غذایی توصیه نمی شود.

به احتمال زیاد چنین محصولاتی از روش اعلام انطباق پیش بینی شده توسط قانون فعلی عبور نکرده و از مواد خام سمی در فرآیند تولید آنها استفاده شده است.

توجه داشته باشید که بر روی ظرف هیچ تراشه یا ترکی وجود نداشته باشد. درب ظرف باید به خوبی روی پایه قرار گیرد.

الزامات ایمنی برای ظروف پلاستیکی در مقررات فنی اتحادیه گمرکی TS TS 005/2011 تنظیم شده است.

این سند معیارهایی را برای ارزیابی کیفیت و ایمنی مواد بسته بندی تعیین می کند و یک روش اعلام اجباری را برای هر نوع محصول ارائه می دهد.

هنگام انجام مطالعات آزمایشگاهی در مورد شاخص های ایمنی بهداشتی و بهداشتی و استانداردهای مواد آزاد شده از ظروف پلاستیکی در تماس با محصولات غذایی، لیستی از رسانه های مدل تعیین می شود، مدت زمان تماس بسته با رسانه های مدل شبیه سازی می شود و یک رژیم دمایی خاص در طول مطالعه ایجاد می شود.

هنگام انتخاب ظروف پلاستیکی برای نگهداری محصولات توسط مصرف کنندگان، باید به خاطر داشت که پلاستیک یک ترکیب مصنوعی است که در ترکیب خود حاوی موادی مانند فرمالدئید، استالدئید، استایرن، اتیل استات و بسیاری دیگر برای سلامت انسان ناایمن است.

استفاده نادرست از این ظروف پلاستیکی می تواند منجر به تجمع این مواد در مواد غذایی ذخیره شده در آنها شود. بنابراین بهتر است تا حد امکان استفاده از ظروف پلاستیکی را محدود کنید و از روش های جایگزین نگهداری مواد غذایی مانند شیشه و ظروف شیشه ای، ظروف استیل ضد زنگ، بامبو استفاده کنید.

از آنجایی که استفاده از ظروف پلاستیکی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره بشر تبدیل شده است، باید توجه ویژه ای به دفع آنها در جهت به حداقل رساندن آلودگی پلاستیکی کره زمین داشت.

هنگام دور ریختن ظروف پلاستیکی مستعمل، حتما به این نکته توجه کنید که آیا این سطل برای زباله های پلاستیکی طراحی شده است یا خیر.

با رعایت این قوانین ساده نه تنها از سلامت خود مراقبت می کنید، بلکه از سلامت محیط زیست نیز مراقبت می کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *