یونجه وحشی درجه یک + مشخصات بسته بندی عمده فله

یونجه نوعی گیاه است که به صورت علفی رشد می کند. این گیاه از تیره پروانه داران به حساب می آید که با شبدر در یک دسته قرار می‌ گیرد. یکی از مزایای این گیاه که باعث برتری نسبت به سایر گونه های گیاهی دیگر شده است، استفاده عمده از آن به منظور تغذیه دام و همچنین کاربرد های درمانی و‌ خوراکی آن در انسان است. مشخصات یونجه شامل برگ های زیبا و خاصی است که گل های بنفشی در فصل گل دهی می دهد. علاوه بر این، یونجه میوه هم تولید می کند.

یونجه وحشی درجه یک + مشخصات بسته بندی عمده فله

یونجه گلخانه ای

یونجه گلخانه ای کشت معمول یونجه، در زمین های کشاورزی و در فضای باز انجام می شود. اما ممکن است به صورت گلخانه ای نیز کشت شود که حتی بازدهی بالا تری نیز نسبت به کشت معمولی دارد. به طور کلی کشت یونجه در‌ مناطق معتدل و‌ کوهستانی که تغییرات آب هوا وجود ندارد و آب فراوانی هم در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، بهت صورت می‌ گیرد. ولی در مناطق بیابانی و کم آب، رشد سخت تری دارند.

با توجه به این که در تمام مناطق نمی توان یونجه با کیفیت را تولید کرد، بنابراین مهندسان کشاورزی برای بهره برداری از این گیاه پر کاربرد در تمام مناطق، روش گلخانه ای را به کار می برند. این روش، در‌ کشور هایی نظیر آمریکا و بسیاری از کشور های اروپایی طرفدار دارد و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

طبع عرق یونجه گرم است یا سرد

طبع عرق یونجه گرم است یا سرد در مطالعاتی که بر روی گیاه یونجه صورت گرفته است، مشخص شده که این گیاه طبعی گرم و تر دارد و کاربرد های درمانی بسیاری می‌ تواند داشته باشد. تحقیقات نشان داده اند که یونجه در درمان مشکلات گوارشی و سنگ کلیه بسیار اثر بخش است.

عرق یونجه نیز که مصارف درمانی دارد، سرشار از املاح معدنی مورد نیاز بدن می باشد. از جمله وجود کلسیم در آن که باعث تقویت استخوان ها در دوره های مختلف می شود. از این گیاه و عرقیات آن نیز به عنوان محصولات زیبایی نیز استفاده می شود که باعث شده به عنوان گیاهی شگفت انگیز در نظر گرفته شود.

یونجه طب اسلامی

یونجه طب اسلامی گیاه یونجه طبیعتی گرم و‌ تر دارد و در طب سنتی و اسلامی نیز استفاده های زیادی از آن می شود. به صورتی که مصرف آن باعث پاکی و تصفیه خون می شود و ترشح شیر در زنان را افزایش می دهد. همچنین باعث استحکام بیشتر استخوان بندی کودکان می شود. علاوه بر این موارد، یونجه قاعدگی را تسریع می بخشد و انواع خونریزی های ناشی از لثه که ناشی از کمبود ویتامین سی است را بهبود می بخشد. این عوامل و‌ بسیاری دیگر از مزایای یونجه، باعث‌ شده تا مصرف آن فقط مختص دام ها نباشد و نگاهی صادراتی‌ نیز به آن می شود.

ایران به عنوان یکی‌ از بزرگ‌ ترین صادر کنندگان یونجه وحشی بسته بندی شده به کشور های همسایه، در زمینه گسترش صادرات این محصولات فعالیت می‌کند. از مهمترین راهکار ها برای افزایش بازدهی در رویه صادرات یونجه که افزایش قدرت رقابت در بازار های جهانی را نیز در پی دارد شامل این موارد است: صادرات به کشور هایی که هزینه کار در آن ها به نسبت بقیه کشور ها پایین است، کاهش هزینه های تولید؛ به طور مثال کارکنانی که مورد نیاز نیستند حذف شوند، نیرو های فروش در بحث صادرات، مطابق با نیاز مشتریانی که در خارج از کشور هستند به کار گرفته شوند، ایجاد شرایط پرداخت مناسب و به موقع در کمترین زمان ممکن.

مهمترین بحث در خصوص صادرات محصول، کیفیت و ارزان بودن آن‌ می باشد. محصولات صادراتی باید به گونه ای باشند که بهترین و‌ مرغوب ترین انواع آن ها جهت فرآیند صادرات، انتخاب شود که هم برای مراحل فروش، مشکلی به وجود نیاید و هم زمینه ساز صادرات آینده شود. انواع بسته بندی های یونجه تازه، که بیشتر مورد استفاده در دامداری ها هستند، بحث ماندگاری و حفظ کیفیت آن در اولویت‌ قرار دارد؛ لذا بسته بندی آن جهت صادرات، یکی از عوامل مهم می باشد. هر چقدر بسته بندی ساده تر و ایمن تر باشد، به همان میزان جابجایی آن نیز راحت تر‌ می شود و در نتیجه هزینه های صادرات نیز کاهش پیدا می کند.

از دیگر راهکار هایی که باعث کاهش هزینه های صادرات می شود استفاده مناسب و تا حد امکان از اینترنت، جهت بهره برداری بیشتر در زمینه فروش و جذب مشتری می باشد؛ زیرا باعث کاهش هزینه و زمان مصرفی می شود. میزان استفاده و بهره برداری از یونجه و به خصوص انواع بسته بندی شده آن که استفاده از آن ها راحت است، نیز باید در کشور وارد کننده مشخص شود.

لازم است تا بیان نماییم که در چند سال اخیر شاهد بیشترین میزان صادرات انواع یونجه با کیفیت و بسته بندی شده در بازار جهانی بوده ایم. کشورمان ایران توانسته است در چند سال اخیر با کاهش هزینه ترخیص کاری، در زمینه تهیه و توزیع انواع یونجه کننده و دیگر مشتقات آن، به موفقیت هایی دست یابد.

یونجه چین جدید

یونجه چین جدید مراکز فروش عرضه یونجه تازه و چین جدید، در سراسر کشور وجود دارد که یونجه با بسته بندی مناسب را به صورت عمده و جزیی و با قیمت ارزان عرضه می کنند. از جمله مراکز عمده توزیع یونجه در مرکز تهران و دیگر مراکز که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و استقبال بیشتری از آن ها صورت می‌ گیرد. این مراکز فروش به دلیل در ارتباط‌ بودن مستقیم با تولید کننده، محصول با کیفیت و با قیمت مناسبی عرضه می کنند. این عامل باعث شده است تا مصرف کنندگان، با آسودگی بیشتری مقدار یونجه مورد نظر و‌ مطابق با نیاز را خریداری نمایند.

امروزه با ظهور روش های مختلف ساخت و طراحی دستگاه های بسته بندی یونجه، شرکت های تولید کننده آن ها نیز به صورت رقابتی سعی در تولید محصول با کیفیت دارند. علاوه بر این، انواع متنوع دستگاه های بسته بندی یونجه به بازار عرضه شده است. در این بین، قیمت یونجه های بسته بندی شده با کیفیت و‌ درجه یک، به نسبت استفاده ای که از آن می شود به صرفه تر می باشد که تغییرات ارزی، می تواند نقش عمده ای در قیمت پایه آن داشته باشد.

این مراکز، قیمت دستگاه های بسته بندی کننده یونجه و همچنین یونجه تازه و با کیفیت را با نرخ مصوب سالیانه و به همراه مراحل ترخیص کالا تعیین می کنند و به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده به بازار عرضه می کند. این عامل باعث به صرفه بودن قیمت به همراه کیفیت مناسب آن می شود.