یونجه جمع کن چین دستی خرد کن

یونجه جمع کن درجه یک دارای کیفیت بالایی می باشد که محصولات رسیده را برداشت می کند به همین دلیل محصولات برداشت شده از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و قیمت گرانی دارند. این محصولات پس از برداشت بسته بندی می شوند سپس با قیمت های مختلف در بازار به عرضه می گردند. پخش کننده یونجه جمع کن در تلاش می باشد که این محصول را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به راحت ترین روش در اختیار مشتریان قرار دهد.

یونجه جمع کن چین دستی خرد کن

یونجه سبز

یونجه سبز از نظر تغذیه عمومی غذایی کامل است که چاق می‌کند و آهن بسیاری دارد و خوردن آن تمام اعضای بدن را تقویت می‌کند، «یونجه» در درمان ضعف عمومی، ضعف بنیه، کم‌خونی و اعصاب مفید است و مغز و ستون فقرات را قوت می‌بخشد. این گیاه خوراکی با خواص تغذیه‌ای فوق‌العاده، منبع غنی از ویتامین‌های B ,K ,E ,D ,A و همچنین املاح معدنی نظیر کلسیم، اسیدفولیک، منیزیم، پتاسیم به حساب می‌آید و البته مصرف خشک آن تأثیرگذارتر خواهد بود.

از دیگر فواید گیاه یونجه این است که حاوی مقدار قابل‌توجهی پروتئین است. علاوه بر این ریشه گیاه یونجه قابلیت آن را دارد که تا عمق 18 متری زمین هم پیشروی کرده و ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را از خاک جذب کند. بررسی‌های گذشته حاکی از آن است که مصرف گیاه یونجه می‌تواند در پاک‌سازی روده از مواد سمی موثر باشد. همچنین گیاه یونجه کلسترول بد را کاهش می‌دهد و در تصفیه خون نقش دارد.

خواص عرق یونجه برای کبد

خواص عرق یونجه برای کبد خواص عرق یونجه در طب سنتی کاملا اثبات شده است. در حدی که امروزه برای کنترل، درمان و بهبود بسیاری از مشکلات بدنی، متخصصین استفاده از آنرا تجویز می‌کنند. البته گیاه یونجه به عنوان یک سبزی پرخاصیت سبب وجود این خواص در این نوشیدنی شده است. یونجه به عنوان یکی از گیاهان دارویی محسوب می‌شود که به صورت خشک، تازه یا عرق‌گیری شده به کار برده می‌‍شود. این تمام چیزی نیست که می‌توان در مورد عرق این گیاه دانست و به همین دلیل در ادامه متن، اطلاعات بسیار جامعی تحت عناوین زیر را برایتان گردآوری کرده‌ایم:

گیاه یونجه، به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین های عالی برای سلامتی و درمان بیماری ها است به نام سلطان گیاهان یا پدر غذاها شناخته می شود. عرق یونجه، یکی از عرقیجات گیاهی است که بسیار پرکاربرد است. عرق یونجه برای سلامتی و درمان بیماری ها خواص زیادی دارد. از عرق یونجه برای مشکلات زنان و مردان تا درمان کم خونی، پوکی استخوان و… استفاده می شود. عرق یونجه دارای طبع گرم و تر است.

عرق یونجه با دفع سموم و پاکسازی کبد برای درمان کبد چرب موثر است و در طب سنتی مصرف آن برای رفع این مشکل توصیه شده است. البته باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد آن هم برای کبد مضر است.

یونجه تلخ

ترکیبات شیمیایی یونجه تلخ بر حسب آن که عمل تجزیه روی این گیاه جوان (قبل از گل دادن) یا در آغاز گل دادن و یا پس از پیدایش گل انجام گیرد تفاوت می‌نماید. به طوری که در گیاه جوان، مقدار پروتئین‌ها زیادتر از آغاز گل دادن و برعکس مواد سلولزی و هیدرات‌های کربن آن کمتر است. آنزیم‌های بسیاری در یونجه یافت می‌شود که از آن‌ها می‌توان به اینورتاز و پکتیناز اشاره کرد. «یونجه» شامل حدود 20 درصد پروتئین می‌باشد. علاوه بر این‌ها حاوی هیدرات‌های کربن، دیاستازها، نوعی ساپوتین با اثر عطسه‌آور، ستن‌ها، دو ماده رنگی، اسید فسفریک و ویتامین‌های مختلف است. در خاکستر آن مقدار زیادی آهک، پتاس، اسید فسفریک، کمی منیزیم، آهن و به مقدار جزئی «آرسنیک» و «سیلیس» است.

یونجه جوندگان

یونجه جوندگان خوردن یونجه برای سلامت دندان‌های خرگوش بسیار مفید است.یونجه همچنین سرشار از فیبر است که باعث می‌شود دستگاه گوارش خرگوش به بهترین شکل کار کند.دستگاه گوارش خرگوش‌ها مخصوص تجزیۀ فیبر گیاهان طراحی شده است. یونجه خشک فیبر لازم برای سلامت بدنشان را تامین می‌کند.دندان‌های خرگوش همیشه رشد می‌کند. خوردن علوفۀ خشک موجب می‌شود دندان‌ها ساییده شودکالری یونجه برای رشد بچه خرگوش‌ها کافی است.از یونجه برای تغذیه ولانه سازی استفاده میشود.

جدول نیاز آبی یونجه

یونجه یک محصول پر مصرف آب است زیرا دارای یک فصل رشد طولانی، یک سیستم ریشه ای عمیق و یک توده گیاهی متراکم است. محدوده معمولاً مورد نیاز آب برای یونجه 18 تا 36 اینچ آب در هر فصل است. یونجه در برابر خشکسالی یا دوره های طولانی بدون آب بسیار در دسترس کاملاً تحمل می کند. انواع مختلف یونجه را می توان به روش های مختلف آبی یا دیم برداشت کرد که با توجه به اینکه کشور در شرایط خشکسالی قرار دارد کشت به صورت دیم مناسب تر است.

کاشت یونجه بسیار راحت است. یونجه (با نام علمی Medicago sativa) مهمترین علوفه در جهان است. به دلیل سازگاری و کاربرد چندگانه، در بیش از 70 کشور کشت می­شود. از کاشت یونجه می­توان برای چرای اسب­ها، گوسفند، بزها، خوک­ها، مرغ­ها و گاوهای شیری استفاده کرد. همچنین، می­توان آن را به صورت سیلو، کود سبز یا محصول پوششی مورد استفاده قرار داد.

گیاه یونجه سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی مختلف دارد. یونجه تحمل بالایی را نسبت به خشکی نشان می­دهد. این امر می­تواند به دلیل سیستم ریشه آن باشد که تا عمق 30-15 فوت (4.5 تا 5 متر) نفوذ کرده و مواد غذایی و آب مورد نیاز خود را بدست می­آورد. میانگین طول ریشه 5-4 فوت (1.5-1.2 متر) است. قسمت بالای گیاه نسبت به سیستم ریشه کوتاه­تر است. ارتفاع گیاه از 2 تا 4 فوت (60 تا 120 سانتیمتر) است. گیاه یونجه در خاک­های دارای زهکشی خوب رشد مناسبی دارد، زیرا خاک­های مرطوب باعث توسعه بیماری­های مختلف می­شوند.

یونجه کوب برقی

یونجه کوب برقی دستگاه علوفه خرد کن یا همان یونجه کوب از پر کاربردترین ماشین آلات کشاورزی است که برای خرد کردن انواع علوفه خشک و تر مانند کاه، یونجه و حتی ذرت استفاده می‌شود و انواع علوفه را جهت خوراک دام؛ ریز و آماده خوردن می‌کند. اگر علوفه ها بدون خرد کردن در اختیار دام گذاشته شود باعث می‌شود که بسیاری از آن قابل خوردن نباشد و هدر بشود. بیشتر مدل‌های علوفه خرد کن دارای دو چرخ هستند که حمل و نقل آن را آسان می‌کند. انواع دستگاه علوفه خرد کن در صنعت کشاورزی، دامداری‌ها، گاوداری‌ها، مراکز تولید و پرورش قارچ و صنایع کاغذ سازی کاربرد دارد. علوفه خرد کن بنا به نوع کارکرد انواع مختلفی دارد که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، ولی دو نوع کلی آن علوفه خرد کن گیوتینی و علوفه خرد کن دوار است.

  • علوفه خرد کن گیوتینی: علوفه خرد کن گیوتینی معمولا برای خرد کردن انواع علوفه درشت و بزرگ کاربرد دارد. همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، علوفه خرد کن گیوتینی تیغه‌ی بزرگی دارد که به صورت عمودی (مانند گیوتین) بر روی علوفه فرود می‌آید و آن‌ها را خرد می‌کند. علوفه خرد کن گیوتینی با برق تک فاز خانگی کار می‌کند.
  • علوفه خرد کن برقی (یونجه کوب برقی): بیشتر مدل‌های علوفه خرد کن برقی هستند و بسته به ظرفیتشان تک فاز و یا سه فاز هستند. علوفه خرد کن برقی از ظرفیت یک تن تا 3 تن وجود دارد و قدرت موتور آن‌ها بین 3 تا 15 اسب بخار متغیر است.
  • علوفه خرد کن چندکاره: دستگاه یونجه کوب چند کاره یا همه کاره هم به عنوان علوفه خرد کن و هم به عنوان آسیاب کاربرد دارد، به این صورت است که در بالایی دستگاه برای ورودی گندم، جو، ذرت و… استفاده می شود و برای آسیاب کردن، توری ریزی در خروجی علوفه خرد کن به صورت کشویی قرار میگیرد و میزان خرد شدن علوفه و گیاهان را تنظیم میکند.

یونجه قزوین

یونجه دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به نوع یونجه و کیفیت آن قیمت روز یونجه نیز متغیر است. انواع مختلف یونجه بر اساس محدوده جغرافیایی محصولات متنوع هستند و در ایران به دو دسته محلی و خارجی تقسیم می شوند. همچنین برخی از ارقام ایرانی یونجه شامل یونجه قزوین، یزدی، همدانی، بغدادی، بمی، قره یونجه و غیره است. کیفیت و عملکرد یونجه با توجه به نوع آن متفاوت است و میزان آبدهی آن نیز فرق دارد؛ به عنوان مثال میزان آبدهی یونجه همدانی زیاد است و باید تقریبا هر 8 الی 10 روز آبیاری شود ولی یونجه یزدی نیاز به آبیاری کمتر داشته و در مقابل از کیفیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه ارقام مختلف این محصول از نظر کیفی متفاوت هستند بر روی قیمت روز یونجه نیز تاثیر دارد و قیمت روز یونجه در ارقام مختلف برابر نیست.

نحوه خشک کردن یونجه به دو شکل است؛ در روش اول یونجه را پس از برداشت در مقابل آفتاب خشک می کنند که در این صورت ممکن است کیفیت آن افت کند و بر روی قیمت روز یونجه نیز تاثیر دارد. در روش دوم نیز یونجه در سیلوهای مخصوص و بدور از نور آفتاب خشک می شود که کیفیت آن بسیار بهتر از خشک کردن به صورت سنتی است و در نتیجه قیمت روز یونجه نیز بیشتر می شود. پس از خشک کردن یونجه جابجایی و انتقال آن باید با دقت زیادی انجام شود؛ چراکه برگ یونجه دارای مقادیر بالاتری پروتئین و انرژی نسبت به ساقه آن می باشد و در صورت جدا شدن برگ ها کیفیت یونجه خشک افت کرده و در نتیجه قیمت روز یونجه نیز کاهش پیدا می کند.

یونجه طلای سبز

یونجه طلای سبز یونجه طلای سبز، گیاهی است غریب که امروزه در اذهان عمومی تنها به درد علوفه دام می‌خورد، درحالی‌که در گذشته استفاده‌های فراوان از این گیاه پرفایده می‌شده است.این گیاه که عمدتاً در آسیا کشت می‌شود از اولین گیاهان دارویی شناخته‌شده برای بشر است. این گیاه در اکثر نقاط جهان رشد می‌کند و به صورت وحشی در بعضی نواحی معتدل آسیا و شمال آفریقا می‌روید که انواع و اقسام دارد. مزاج یونجه تازه در آخر اول گرم و تر و خشک آن، گرم و خشک است و قوتش تا 5 سال باقی می‌ماند.

«یونجه» که در فارسی به آن «اسپست باغی»، «سپست»، «سبیس» یا «درفا»، در افغانستان «اسپیشتا» و در ترکی بدان «یونجه»، به رومی «میدیکی»، به مصری «قضب» و به عربی «رطبه» یا همان «فصفصه» گویند، گیاهی است علفی، پایا و از تیره پروانه‌واران و همدسته شبدرها که ارتفاع آن تا یک متر می‌رسد. دارای ساقه‌های بلند و برگچه‌های نازک، نوک‌تیز و بیضی شکل. گل‌هایش غالباً بنفش، کوچک یا گاهی زردرنگ است و به شکل سیر، میوه «یونجه» مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبیا ولی کوچک‌تر از آن است. «یونجه» ریشه‌ای بسیار عمیق دارد که تا 3 متر به عمق زمین نفوذ می‌کند، در نتیجه ویتامین‌ها و مواد معدنی را از خاک تهیه می‌کند. این گیاه از علف‌های خوب مراتع است و بهترین نوع آن سبز املس (نرم) است.

خواص شبدر و یونجه

برای دوران شیردهی: شیر مادر یکی از اصلی‌ترین، کامل‌ترین و سالم‌ترین غذاها برای کودک، به ویژه تا 6 ماهگی، به شمار می‌رود. اگر شیر مادر ویتامین‌های مورد نظر برای رشد و تکامل اندام‌های بدن نوزاد را نداشته باشد، دچار سوء تغذیه می‌شود. در نتیجه مشکلات متعددی را پس از مدتی ایجاد می‌کند. شبدر و یونجه به علت دارا بودن بیشتر ویتامین‌ها و املاح معدنی، برای افزایش و بهبود ارزش غذایی شیر مادر، بسیار مفید است. از این رو توصیه می‌شود که مادران در دوران شیردهی، از عرق یونجه به اعتدال استفاده کنند.

برای درمان یبوست: دلایل متعددی برای ابتلا به یبوست وجود دارد که یکی از آنها کم آبی بدن و دستگاه گوارش است. از جمله ساده‌ترین راهکارهایی که برای درمان یبوست وجود دارد، نوشیدن و مصرف کردن مایعات است تا آب به اندازه کافی به بدن برسد. آب اضافی، مدفوع را نرم‌تر می‌کند و باعث می‌شود که مدفوع به راحتی از روده‌ها عبور کرده و دفع شود. شبدر و یونجه طبعی گرم دارد و سرشار از فیبر است که برای درمان یبوست می‌تواند بسیار مفید باشد. در صورت در دسترس نبودن یونجه می‌توان از عرق یونجه استفاده کرد. عرق یونجه به علت داشتن اثرات ملین به افزایش حرکات روده کمک می‌کند و سبب بهبود مشکلات گوارشی از قبیل یبوست خواهد شد.

درمان شب کوری: شب کوری یک اختلال بینایی است که فرد در تاریکی یا در هنگام شب دچار ضعف بینایی می‌شود، اما این اختلال فقط در شب اتفاق نمی‌افتد. ممکن است که فردی از جایی که روشن بوده وارد محیطی شود که نور کم‌تری دارد از این رو چشم به زمان طولانی نیاز دارد که خود را با نور این محیط تطبیق دهد. گیاه یونجه و شبدر، به خصوص عرق یونجه با املاح، مواد معدنی و ویتامینی که دارد، در درمان شب کوری می‌تواند بسیار موثر باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن: برای در امان ماندن از انواع بیماری‌ها، باید به تقویت سیستم دفاعی بدن با دریافت انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی پرداخت. وجود انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی در این محصولات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. امروزه که یونجه کمتر در دسترس است و برخی فصول نمی‌توان آنرا یافت، بهتر است از جایگزین آن یعنی عرق یونجه که تمام فواید آن را در بر دارد، بهره گرفت.