نخود سفید آبگوشتی که خشکی چشم را درمان می کند

فیبرهای غذایی موجود در نخود سفید آبگوشتی به عنوان حجم دهنده در دستگاه گوارش عمل می کنند، حجم دهنده ها باعث افزایش احساس سیری بعد از غذا می شوند و پروتئین نیز همین اثر را دارد.

احساس سیری طولانی‌تر بعد از غذا خوردن می‌تواند به کاهش اشتها و کاهش کالری دریافتی فرد کمک کند.

بر اساس بررسی منبع معتبر در سال 2017، حبوبات، مانند نخود، حاوی فیبر نامحلول و محلول هستند که می توانند تخلیه معده را به تاخیر بیندازند و سرعت حرکت غذای هضم شده در روده کوچک را کاهش دهند،  این می تواند به افراد کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کنند.

بدون آهن، بدن نمی تواند اکسیژن را به سلول های خود برساند و این می تواند منجر به کم خونی فقر آهن شود.

علائم شامل ضعف و خستگی است. در موارد شدید، عوارض تهدید کننده زندگی ممکن است ایجاد شود.

یک فنجان نخود حاوی 4.7 میلی گرم منبع مطمئن آهن یا بین نیم تا یک پنجم منبع مورداعتماد نیاز روزانه فرد بسته به فرد است. همچنین مقداری ویتامین C فراهم می کند که به جذب آهن در بدن کمک می کند.

مردم می توانند نخود خشک یا کنسرو شده را در تمام طول سال از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنند. طعم آجیلی و بافت کره ای آنها باعث می شود به راحتی به هر وعده غذایی اضافه شوند.

تهیه نخود خشک به روش زیر است: 1. مرتب سازی و شستشو: بسته به تامین کننده، ممکن است سنگ های کوچک، گرد و غبار یا سایر زباله ها در بسته بندی وجود داشته باشد.

2. خیس کنید: نخودها را یک شب در آب یا تا زمانی که به راحتی بین انگشتان تقسیم شوند، بگذارید.

خیساندن حبوبات خشک زمان پخت را کاهش می دهد، به تجزیه موادی که می توانند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شوند کمک می کند و برخی از مواد مضر موجود در حبوبات خام را از بین می برد.

3. پختن: نخودها را آبکش کرده و آبکشی کنید و سپس در تابه ای با آب فراوان بریزید. روی اجاق گاز بجوشانید تا نرم شود.

یادتان باشد هر از گاهی آب را پر کنید. گزینه های دیگر عبارتند از استفاده از زودپز به مدت 1 ساعت یا در اجاق گاز آرام به مدت 4 ساعت با حرارت زیاد یا 8 ساعت با حرارت کم.