مصرف انجیر سیاه 1401 بدن را در هوای سرد گرم نگه می دارد

در حقیقت انجیر سیاه 1401 حاوی پکتین است، یک فیبر محلول که به کاهش سطح کلسترول معروف است. فیبر موجود در انجیر کلسترول اضافی موجود در دستگاه گوارش شما را پاک می کند و آن را به روده می برد تا آن را از بین ببرد.

انجیر همچنین حاوی ویتامین B6 است که مسئول تولید سروتونین است. این سروتونین خلق و خوی شما را تقویت می کند و کلسترول را کاهش می دهد.

انجیر خشک کلسترول کلی را کاهش می دهد زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و فیتوسترول است که سنتز طبیعی کلسترول را در بدن کاهش می دهد.

جلوگیری از سرطان روده بزرگ: مصرف منظم انجیر می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد ( 6 ). فیبر موجود در انجیر به دفع سریع ضایعات بدن کمک می کند که برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ مفید است.

دانه‌های متعدد موجود در انجیر حاوی مقادیر زیادی موسین است که مواد زائد و مخاط را در روده بزرگ جمع‌آوری کرده و آنها را بیرون می‌کشد.

درمان کم خونی: انجیر کم خونی را کاهش می دهد،ئکمبود آهن در بدن می تواند باعث کم خونی ناشی از فقر آهن شود.

انجیر خشک حاوی آهن است که جزء کلیدی هموگلوبین است. مشخص شد که مصرف انجیر خشک باعث بهبود سطح هموگلوبین در خون می شود.

کودکان در حال رشد، نوجوانان و زنان در حال قاعدگی و باردار به طور خاص باید سطح آهن خود را برای جلوگیری از عوارض کنترل کنند.

همچنین، اگر بیمار هستید یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سطح آهن در بدن شما افزایش یابد و به طور موثر با مشکل مقابله کنید.

سطح قند پایین در بیماران دیابتی: نه تنها میوه، بلکه برگ ها نیز برای سلامتی شما فواید دارند. برگ انجیر دارای خواص شگفت انگیزی است که به تنظیم سطح گلوکز خون شما کمک می کند.

طبق یک مطالعه، گنجاندن برگ انجیر در رژیم غذایی به کنترل افزایش قند خون پس از یک وعده غذایی در بیماران دیابتی وابسته به انسولین کمک کرد.

می توانید برگ انجیر را به شکل چای مصرف کنید. می توانید 4 تا 5 برگ انجیر را در آب صاف شده بجوشانید و به عنوان چای بنوشید.

همچنین می توانید برگ انجیر را خشک کرده و آسیاب کنید تا پودر به دست آید. دو قاشق غذاخوری از این پودر را به یک لیتر آب اضافه کرده و بجوشانید.