زنی با بوییدن پد الکلی دیاموند دچار سقط جنین شد

آتش سوزی در پد الکلی دیاموند اتاق عمل غیر معمول است. مطالعات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی مراقبت های اضطراری نشان داده است که تقریباً 100 آتش سوزی در اتاق عمل هر سال رخ می دهد که 10 تا 20 مورد از این حوادث “جدی” و دو مورد مستقیماً منجر به مرگ می شوند.

نزدیک به 70 درصد از این آتش سوزی ها مربوط به استفاده از تجهیزات الکترو جراحی است. علاوه بر این، در 72 درصد موارد، جو غنی شده با اکسیژن در آتش سوزی نقش داشته است.

همچنین توجه شده است که وقتی از محلول های آماده سازی جراحی مبتنی بر الکل برای آماده سازی پوست استفاده می شود، خطر آتش سوزی قابل توجهی وجود دارد [1-3].

این واقعیت که محلول های ضد عفونی کننده مبتنی بر الکل می توانند سوخت آتش جراحی را فراهم کنند، هم با گزارشات آتش سوزی های جراحی و هم مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است [4،5].

مثلث آتش یک ساختار مفید است که سه عنصر لازم برای شروع آتش یعنی گرما، سوخت و یک اکسید کننده را توصیف می کند.

در مورد آتش سوزی اتاق عمل، یک واحد الکتروسرجری اغلب گرما را برای احتراق ماده قابل اشتعال فراهم می کند، اگرچه لیزرها و همچنین منابع نور فیبر نوری منابع گرمایی قوی هستند. سوخت‌ها در زمینه جراحی فراوان هستند که شامل محلول‌های آماده‌سازی، پرده‌ها، اسفنج‌ها، لوله‌های داخل تراشه، پمادهای نفتی، تنتورها و بسیاری دیگر می‌شود.

در حضور یک محیط با اکسیژن بالا، همه این مواد می توانند شعله ور شوند و به شدت بسوزند [6]. مطالعات تجربی نشان داده‌اند که کوتر سیمی داغ یا دیاترمی گرمای کافی برای احتراق تمام ضد عفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل ایجاد می‌کند، حتی اگر حاوی حداقل 20 درصد الکل باشند.

دمای اشتعال برای این سیالات در محدوده 800-900 درجه سانتیگراد است. این دماها با استفاده از واحدهای معمولی الکتروکوتر [5] به راحتی قابل دستیابی هستند.