خواص کاشت یونجه چیست

یونجه را می توان در دسته گیاهان علفی قرار داد. این گیاه رشدی همچون علف در پیش دارد و تنه و ساقه ای ظریف دارد. کاشت یونجه هم برای دام و هم برای انسان خواص بسیاری دارد و در حال حاضر بهره وری از این گیاه در زمینه های بیشتری انجام می گیرد.

یونجه را می توان در فصل بهار کاشت و از آن برای مصارف دام استفاده کرد. این گیاه اغلب در مناطق جنوبی که دامنه پر علف برای چرای دام وجود ندارد کشت می شود. یونجه ریشه ضخیم آن در عمق زمین تکامل می یابد و برای برداشت از ساقه آن را می برند.

خواص کاشت یونجه چیست

قیمت بذر یونجه درجه یک

برای نرخ گذاری بذر یونجه نیز ابتدا به یونجه هر منطقه و میزان کیفیت آن توجه می کنند. نوع خارجی این گیاه نیز موجود است که قیمت بسیار متفاوتی با محلی دارد. البته متقاضیان هر منطقه باید بر اساس آب و هوای محل کشت بهای کم یا زیادی به این محصول بپردازند چرا که همه چیز بستگی به شرایط محیطی آن ها دارد. بذر داخلی با روش ها و دستگاه های پیشرفته غنی شده و به عرضه در آورده می شود از این رو می توانید به این بذر ها اکتفا کرده و در کشت بکار گیرید.

طریقه مصرف عرق یونجه برای چاقی کل بدن

طریقه مصرف عرق یونجه برای چاقی کل بدن از سوی پزشکان طب سنتی ذکر شده است که عرق یونجه خواص بسیاری برای انسان داشته و از جمله سبب چاقی افراد می گردد. اگر راه های بسیاری را برای چاقی امتحان کرده اید و نتیجه ای نگرفتید، عرق یونجه را فراموش نکنید. البته مصرف این عرق نیاز به برنامه دارد تا نتیجه حاصل شود. برنامه و ساعاتی که عموم پزشکان برای مصرف عرق یونجه در نظر گرفته اند ساعاتی پیش از خوردن غذا و پس از آن است که عرق سازگار با بدن قرار می گیرد. این روند باید تا دو ماه هر روز تکرار شود و پس از آن شاهد تغییر و چاقی بدنتان خواهید شد.

یونجه قارقلوق

یونجه قارقلوق مقاوم ترین یونجه نسبت به سایر گونه ها در برابر شرایط آب و هوایی بسیار گرم و بسیار سرد شناخته می شود و در اکثر مناطق قابل کشت است. کارشناسان با بررسی اجزای این گیاه نقل کرده اند که یونجه قارقلوق از نظر ساختار سلولی، در درجه اول قرار داشته و به آسانی به آن آسیب وارد نمی شود از این رو برای پیشگیری از هزینه و خسارت ناشی از تغییرات هوا، این یونجه می تواند کارساز باشد. لازم به ذکر است که این یونجه در مناطق شمالی کشور که بوم زاد و محلی این منطقه است کشت می شود.

چگونه یونجه بکاریم

چگونه یونجه بکاریم فرآیند کشت یونجه زیاد سخت نیست و به دانش خاصی از آن نیاز ندارد. با یک بار کشت این گیاه می توانید تا ۳ الی ۴ سال دیگر از آن بهره ببرید و فقط هزینه های مربوط به نگهداری را بپردازید. فصل یونجه هنگام فروردین و اوایل بهار است که تا زمستان کشت آن متوقف می گردد. از این رو برای تامین غذای دام های خود باید در این مدت زمان کشت خود را شروع کرده و دقیقا دوماه بعد آن را برداشت کنید. در کاشت این گیاه همانند سایر محصولات باید از کود استفاده کنید تا یونجه نتیجه بهتر و با کیفیت تری داشته باشد.

یونجه ایتالیایی

یونجه ایتالیایی ویژگی های منحصر به فردی داشته و از هر لحاظ در رتبه اول قرار دارد. این یونجه پس از آن که برداشت شد سرعت رشد و تکامل آن بسیار تسریع می گردد و زود به زود می توان به برداشت آن پرداخت. همچنین یونجه ایتالیایی را بهترین یونجه از لحاظ توانایی و مقاومت در برابر کم آبی معرفی کرده اند و گفته شده که برای مناطق گرم و خشک بهترین گزینه است. یونجه ایتالیایی از نظر خواص دارای میزان بسیار زیادی پروتئین بوده و با مصرف آن می توان درصد زیادی از این نیاز از بدن را تأمین نمود.

یونجه بند خرگوش

یونجه بند خرگوش یونجه بند خرگوش نمونه ای از محصولات تولید شده جدید است که در جهت استفاده بهداشتی تر حیوانات خانگی که از یونجه تغذیه می کنند تولید گردیده است. هنگامی که افراد یونجه را در قفس حیوانی چون خرگوش قرار می دهند، زمانی که او مدفوع را از بدن خود خارج کند با یونجه ها تماس می گیرد و خرگوش از خوردن آن پرهیز می نماید، برای همین بهتر است از یونجه بند که به قفس وصل می شود و با کف قفس فاصله دارد استفاده کرد. این محصول در انواع ابعاد و جنس تولید شده و برای تمامی قفس ها مناسب هستند.

یونجه قند خون

در پی تحقیقات انجام شده بر روی گیاه یونجه، مشخص شده است که این گیاه درمان کننده قند خون بالا است. مصرف عرق یونجه یک بار در روز می تواند قند خون را در حالت تعادل نگه دارد و شما دیگر نیازی به مصرف دارو های شیمیایی نخواهید داشت. عرق یونجه و مصرف خود آن تجویز بسیاری از پزشکان است و هیچ گونه زیانی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. هم چنین بیماری سختی چون دیابت که به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد، یونجه این زمان را کاهش می دهد و مصرف آن برای افراد دیابتی ملزومی است.

یونجه خرد کن کوچک

یونجه خرد کن کوچک مصرف یونجه بدون جدا کردن گل و تخم از آن در مصارف دامی دچار مشکل می شود و خوردن آن سخت می شود و از سوی دیگر پروسه جداسازی تخم و دانه از گیاه زمان زیادی را می برد. بنابراین برای این مسئله نیز چاره اندیشی شده و دستگاهی به عنوان یونجه خرد کن در ابعاد بزرگ و کوچک تولید شده که علاوه بر یونجه می توان برای گیاهان دیگر چون کاه و ذرت از آن بهره برد. یونجه خرد کن هم در صنایع و کار خانه جات بزرگ و هم در حد مصرف دام شخصی مورد استفاده قرار می گیرد و تمامی کار های مذکور را به بهترین نحو انجام می دهد.

یونجه شوشتر

یونجه شوشتر به یونجه ساقه نازک در بازار معروف است و برای مصرف دام مطلوب تر است. یونجه این منطقه علاوه بر فروش به صورت عمده به شکل بسته بندی خشک در بازار داخلی و خارجی به عرضه درآورده می شود. یونجه شوشتر در عین ظرافت با آب و هوای گرم سازگاری بسیار دارد به همین ترتیب متقاضیان جنوبی می توانند روی یونجه این منطقه حساب کنند تا بازخورد بهتری بگیرند. شوشتر هر ساله چندین تن از این محصول را تولید کرده و حتی به مرز های همسایه این گیاه را منتقل می کند.

یونجه جی جی لوپ

یونجه جی جی لوپ یک برند از نمایندگان فروش یونجه جی جی لوپ است که این محصول را به صورت بسته بندی به بازار عرضه می کند. محصولات این برند برای تغذیه حیوانات گیاه خوار خانگی مناسب است که می توانند یونجه را به صورت خشک شده با بسته بندی های کوچک و بزرگ تهیه نمایند. قیمت این محصول به طور کل کاملا مناسب بوده و بسته به میزان حجم یونجه داخل آن بار ها می توان از آن استفاده کرد. اگر حیواناتی چون خرگوش، جوجه و مرغ در منزل نگه داری می کنید یونجه های جی جی لوپ بهترین خوراک آن ها هستند.

یونجه خشک برای چاقی

علاوه بر این که از عرق یونجه در جهت چاقی استفاده می کنند، یونجه خشک شده به صورت دمنوش نیز این خاصیت را دارد و افراد متناسب با ذائقه خود می توانند هر شکل از آن را مصرف کنند. چاق شدن بدن از این طریق سالم ترین روش ممکن است و همچنین کسانی که به تناسب بدن خود هم از نظر فیزیکی و هم ساختار داخلی اهمیت بسیار می دهند، بهتر است این گیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانند. اگر خواستار صورتی پر و روشن هستید هرگز از چنین گیاه ارزشمندی بی توجه نگذرید.

گل یونجه برای خرگوش

گل یونجه برای خرگوش در مراقبت و نگه داری از خرگوش باید توجه شود که تنوع غذایی برای چنین موجودی اهمیت بسیار دارد و بدن آن نیز مانند بدن انسان نیاز غذایی زیادی دارد. از این رو اگر برای خرگوش خانگی خود بیشتر از یونجه خشک شده استفاده می کنید باید گفته شود که گل یونجه نیز خوراک دیگر این حیوانات است و برای آن ها مشکلی ایجاد نمی شود.

میزان بسیار زیادی از ویتامین های مورد نیاز بدن خرگوش از طریق یونجه فراهم می شود پس بهتر است از تمامی اجزای یونجه اعم از گل که خود به تنهایی خواص جدا و زیادی دارد و دارای میزان زیادی ویتامینD است استفاده شود.

خرید و فروش یونجه وحشی

از گذشته های دور و از ابتدای کشت یونجه این گیاه همچنان در بازار خرید و فروش می شود و همواره نیاز مردم و بازار بوده است. شرایط و آب و هوای حاکم بر مناطق بسیاری از ایران، بستر کاملا مناسبی برای رشد و پرورش این محصول بشمار می رود و میزان بسیار زیادی از صادرات یونجه به کشور ایران تعلق دارد.

قیمت این محصول وابسته به میزان کشت هر منطقه است و کیفیت در این راه نیز سنجیده می شود. با گذشت زمان اکنون برخی ها به اهمیت و میزان سود حاصل از کشت این محصول پی برده اند و حال این فرآیند گسترده تر شده و بازار پر رونق تری دارد.

یونجه وحشی عمده

یونجه وحشی عمده اکنون که میزان بهره برداری از یونجه گسترده شده و از آن در صنایع مختلف از جمله دارو سازی، تولید عرق گیاهی، دام داری، خوراک حیوانات خانگی و مصرف خوراکی افراد استفاده می شود فروش عمده آن نیز در اکثر نقاط کشور بیش از پیش صورت می گیرد. بسته به شرایط بازار و کم یا زیاد بودن این گیاه، قیمت های متفاوتی برای آن اعلام می شود و کاملا متغیر است.

علاوه بر کشاورزان محلی، تامین کنندگان شرکتی و بزرگ به کشت این گیاه به میزان بیشتری پرداخته تا راه برای صادرات و فروش عمده در خارج باز شود. شما نیز می توانید میزان یونجه مورد نیاز خود را با قیمت ناچیز از آن ها خریداری کنید.

یونجه وحشی تازه

گیاه یونجه بر خلاف تصوری که افراد از گیاهان دارند تلخ نیست و در صورت پخت آن تغییر مزه می دهد و قابل خوردن است. البته یونجه برای مصرف خوراکی نباید از هر نوع آن استفاده کرد و یونجه های نازک و تازه را باید انتخاب کرد. برای یافتن چنین یونجه ای باید مستقیما به زمین کشت این محصول مراجعه کرد تا خود میزان کیفیت را بسنجید.

بسیار مهم است که نوع تازه این گیاه مصرف شود زیرا نوع بی کیفیت آن بیماری های گوارشی را در پی دارد. همچنین یونجه وحشی تازه از بیماری خطر آفرین قلبی جلوگیری می کند و در صورت ابتلا به آن، سبب بهبودی هر چه سریع تر می گردد.

پخش و عرضه یونجه وحشی

پخش و عرضه یونجه وحشی پخش و عرضه یونجه وحشی در مراکز توزیع علوفه های دامی انجام می شود. این گیاه از تمامی مناطق در این مراکز متمرکز شده و شما می توانید محصول مورد نظر از هر منطقه ای را در این مراکز بیابید. عرضه یونجه به صورت بسته های مکعبی یا استوانه ای که در فرآیند برداشت ماشینی به این صورت در آورده تهیه کنید.

استفاده از ماشین آلات روند برداشت این محصول را سریع و آسان تر و به صورت مرتب تری انجام می دهد. مهم ترین مناطقی که صادرات یونجه ایرانی به آن جا بیشتر است، کشور های عمان، قطر، عراق و پاکستان است که مشتریان اصلی این محصول هستند و ایران چندین سال است که یونجه این کشور ها را نیز تأمین می کند.

قیمت کاه و یونجه

قیمت خوراک دام اعم از کاه و یونجه در چین های اولیه به دلیل مطلوب تر بودن کیفیت قیمت بیشتری دارد. وجود این دو بیشترین تاثیر را بر کیفیت و بازدهی در دام پروری دارد و تا کنون در تلاش بوده اند که تعادل قیمت آن را حفظ نمایند. گاه به دلیل وقوع خشکسالی و یا حوادثی چون سیل و از بین رفتن زراعت، این محصولات در آن سال با افزایش نرخ رو به رو می شوند و یافتن آن ها نیز بسیار مشکل و سخت می شود.قیمت کاه و یونجه در فواصل برداشت و ابتدای آن قیمتی مناسب دارد و باید در این زمان این محصولات را به میزان زیادی تهیه کرد تا در فواصل بعدی و گذشت زمان برداشت و کمبود آن، هزینه بیشتری پرداخت نگردد.

یونجه کپک زده

یونجه کپک زده یونجه نیز دچار کپک زدگی می شود و مصرف آن برای تمامی موجودات کاملا مضر است. در یونجه کپک زده قارچ های سمی تکثیر یافته که سبب از کار افتادن اجزای بدن حیوانات می گردد. لازم به ذکر است که یونجه های کپک زده سبب می شود که گوارش دام ها با مشکل مواجه گردد و به مرور با هضم نشدن غذا سبب مرگ حیوان شود. از آنجایی که یونجه کپک زده هیچ گونه مواد مغذی ندارد، خوردن آن توسط جانوران سبب شده که مواد مغذی خوراک های دیگر را نتواند به بدن جذب کند و سم یونجه تمامی بدن را فرا گیرد. از این رو در تهیه یونجه برای دام های خود بی توجه نباشید و همواره در پی تهیه یونجه تازه باشید.