توزیع کننده یونجه صادراتی همدان

همدان یکی از شهرهایی که در آن یونجه صورت فراوان کاشت می شود و به صورت خشک شده به سایر کشورها صادر می شود همدان یکی از صادر کننده های یونجه خشک در ایران است یونجه خشک گزینه مناسب برای تغذیه دام ها است یونجه سرشار از مواد معدنی و ترکیبات آلی است که با مصرف آن خواص فراوانی به بدن دام می رسد یکی از شهرهای ایران در داخل و خارج توزیع کننده یونجه می باشد، شهر همدان است که به صورت خشک شده آن را در بازارهای فروش عرضه می کند.

توزیع کننده یونجه صادراتی همدان

یونجه سفید

یونجه گیاهی یک ساله از تیره نخود و لوبیا است که بیشتر به عنوان محصول علوفه ای کشت می شود و بیشتر توسط حیوانان مورد استفاده قرار می گیرد دارای ریشه عمیق است و شاخه های آن به یک پایه کلفت چوبی مانند وصل است و در امتداد زمین رشد می کند دارای برگ های سه برگچه است و بیضی مانند و تخم مرغی شکل است اگر دیرتر درو شود دارای گل هایی به رنگ بنفش می باشد.

آفات و بیماری های ویروسی و قارچی زیادی وجود دارد که باعث سفید شدن برگ های یونجه می شود و به یونجه سفید معروف است این بیماری بیشتر در مناطق گرم و دارای رطوبت بالا رایج است برای اینکه این بیماری در گیاه زیاد شدت نکند بهترین راه این است که زود برداشت شود به آن بیماری سفیدک کرکی می گویند که توسط آب و باد انتشار پیدا می کند.

در این بیماری برگچه ها به حالت پیچ خورده و سفید رنگ می باشند و در آب و هوا های مرطوب و خنک ممکن است لکه ها به صورت خاکستری رنگ در روی برگ ها خود نمایی کند بهترین راه درمان همانطوری که گفته شده برداشت سریع محصول قبل از گل دهی می باشد.

چاقی با عرق یونجه نی نی سایت

چاقی با عرق یونجه نی نی سایت از زمان های قدیم یونجه به عنوان خواص دارویی که دارد مورد استفاده قرار می گرفته اگر وزن فردی با توجه به قدش کمتر و ضعیف باشد می تواند با استفاده از عرق یونجه وزن خود را افزایش دهد این محصول امروزه در فروشگاه های زیادی یافت می شود عرف یونجه دارای طیف گسترده ای از مواد معدنی، از جمله آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، فولات، فسفر، گوگرد، مس، سدیم، پتاسیم و عناصر کمیاب است منبع خوبی از ویتامین های ب1، ب2، ویتامین سی، ای، و کا می باشد که برای لخته شدن خون ضروری است.

عرق یونجه دارای آمینو اسیدهای ضروری است که توسط بدن ساخته نمی شود و باید از منابع غذایی دریافت شود همچنین حاوی بالاترین میزان کلروفیل در بین گیاهان است برای درمان اختلالات گوارشی، و سنگ کلیه مفید است عرق آن نیز دارای خواص زیادی از جمله برای چاقی مفید است دارای خواص سم زدایی است که به پاکسازی بدن کمک می کند.

چون سرشار از فیبر است برای جلوگیری از زخم معده، ورم معده و سوء هاضمه مفید است اکثر مردم دچار کمبود آهن و کم خونی هستند استفاده کردن از یونجه می تواند بیماری های کم خونی که ناشی از فقر آهن است را درمان کند چون این گیاه باعث جذب بهتر آهن در بدن می شود امروزه علاوه بر اینکه می توان عرق یونجه را از عطاری ها تهیه کرد هر کس خود می تواند آن را در خانه تهیه کند می توان در یک دیگ آب و یونجه را با هم بجوشانید و در روی ظرف یک سینی گود قرار دهید و درب دیگ را با سینی بزرگ که روی آن از یخ و آب سرد داشته باشد قرار دهید بخار حاصله بعد از برخورد با درب دیگ سرد می شود و به صورت عرق در داخل سینی گود ریخته می شود و هر چند دقیقه عرق آن را خالی کنید تا از آب یونجه که در حال جوشیدن است داخل آن ریخته نشود.

همچنین خیلی از افراد هستند که آن را به صورت دم نوش و یا جوشانده یونجه استفاده می کنند علاوه بر چاقی به بهبود سلامت پوست کمک می کند و باعث می شود تا فرد از مشکلات خشکی پوست رهایی پیدا کند.

یونجه تازه

قبل از کاشت بذر یونجه، خاک بایستی آماده شود برای کاشت بذر یونجه بستر سفت بهتر است این حالت به بذر کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند و مانع از خشک شدن رشه گیاه شود برای این کار می توان خاک را با استفاده از غلتک سفت کرد یونجه باید فاقد علف هرز باشد تا بتواند رطوبت خود را حفظ کند و ساده ترین کار برای این بهتر است از علف کش ها پیش از کاشت گیاه استفاده کرد.

بیشتر یونجه به صورت تازه و در مراحل اولیه شکوفه دهی برداشت و برش داده می شود یونجه تازه را می توان برای خوراک دام و گاهی وقت ها برای گرفتن عرق یونجه آن را به شرکت های عرق گیری فرستاد این محصول بیشتر جنبه خوراک دامی دارد ولی امروزه با پیشرفت علم کارشناسان دریافت کرده اند که این محصول دارای خواص دارو زیادی برای بدن می باشد برای همین از یونجه تازه برای تهیه انواع غذاها مانند کوکو سبزی و قورمه سبزی استفاده می کنند یونجه تازه دارای برگ هایی شبیه شنبلیله دارد.

یونجه غذای چه حیوانی است

یونجه غذای چه حیوانی است یونجه یکی از علوفه جات بسیار مهم در مناطق نیمه استوایی گرم و سرد است از میان محصولات غله ای که کاشت می شود یونجه بیشترین ارزش غذای را دارا می باشد در بسیاری از مناطق برای تهیه علوفه زمستانی یونجه را با غله ترکیب می کنند در خیلی از کشورها مانند چین و روسیه به عنوان سبزی مورد استفاده قرار می گیرد این محصول چراگاه خوبی برای خوک، گاو و گوسفندان می باشد البته گاهی وقت ها آن را با علف های نرم و باغی مخلوط می کنند و یا آن را به غذای گوسفندان و گاوها نیز اضافه می کنند که برای کاهش نفخ و شیرده های بالا مناسب است.

چون دارای مقدار زیادی مواد ویتامین است برای دام های پرواری یک نمونه عالی به شمار می آید امروزه یونجه را به صورت قرص هایی در آورده اند که در تغذیه گله های دامی و ماکیان و سایر حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد گاهی وقت ها آن را در مزارع بزرگ برای پرورش زنبور عسل کاشت می کنند و عسلی که از شهد گل یونجه تولید می شود دارای خواص زیادی است.

دانه های یونجه را می توان خرد کرد و به غذای نشخوار کننده گان افزود به صورت کلی می توان گفت یونجه برای حیوانات نیز یک دارو به شمار می آید چهار پایانی که دچار شکستگی دست و پا می شود با خوراندن علوفه یونجه می توان کلسیم بدن آن حیوان را جبران کرد از آن برای تغذیه انواع طیور به صورت خرد شده نیز استفاده می کنند و یا آن را بیشتر به صورتهای خشک شده برای حیوانات در فصل زمستان استفاده می کنند گیاهی است که برای تمامی گیاه خوران مناسب است در ایران بیشتر برای دامداری های بزرگ و گاوداری های پیشرفته از این محصول را استفاده می کنند.

جوانه یونجه برای چاقی نی نی سایت

علاوه بر اینکه یونجه دارای خواص دارویی زیادی است جوانه آن چون دارای ویتامین های ای، آ و سی است برای درمان سنگ کلیه مناسب است استفاده کردن از برگ جوانه یونجه می توان خطر ابتلا به سرطان جلوگیری کرد سرطان یک بیماری خطرناک و کشنده است که باعث مرگ هزاران نفر در جهان می شود و جوانه یونجه به خاطر داشتن اسید آمینه کاناوانین نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های سرطانی دارد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

منبع غنی از ویتامین کا، آهن و کلروفیل است که برای جلوگیری از خونریزی بسیار مفید است در هنگام خونریزی لثه می توان از جوانه یونجه چه به صورت خام و یا به صورت پخته شده استفاده کرد خیلی از افراد هستند که جوانه یونجه را خشک کرده و به صورت جوشانده برای چاقی و چون خاصیت اشتها آوری دارد و دارای مواد مغذی زیادی است استفاده می کنند استفاده کردن منظم آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

یونجه سرشار از ترکیبات گیاهی به نام ساپونین است این ترکیبات ممکن است با اتصال نمک های صفراوی به کلسترول در بدن به کاهش سطح کلسترول سرم کمک کند دارای خواص ضد دیابتی است و ادرار آور است تا سطح قند بالا کنترل شود خیلی از افرادی که دچار بیماری های معده هستند نمی توانند هر غذایی را مصرف کنند و دچار کمبود وزن می شوند ولی استفاده کردن از جوانه یونجه می تواند بیماری های معده و گوارشی را تسکین و درمان کند.

یونجه پرس کن دستی

یونجه پرس کن دستی در زمان های دور افراد یونجه را بیشتر برای خوراک دام استفاده می کردند برای همین برای اینکه در زمستان از این غذا برای دام ها استفاده کنند آن را به صورت بسته بندی های ساده و یا با پیچاندن با دست به صورت بسته های کوچک خشک می کردند و در زمستان آن را استفاده می کردند ولی امروزه دستگا های زایادی است که این محصولات را به صورت پرس بسته بندی و خشک می کنند.

این دستگاه ها در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد دستگاه های کوچک تر وجود دارد که خود کشاورز با استفاده از دست بدون ماشین آلات می توان در زمین های تحت کشت کمتر آن ها را درو و به صورت پرس در بیاورد این دستگاه های دستی دارای ارزش و قیمت مناسب تر می باشند برای همین بیشتر افرادی که زمین های کوچک را تحت کاشت یونجه دارند از این دستگاه ها استفاده می کنند.

از دستگاه های پرس کوچک دستی به نام مینی بولر استفاده می کنند و حمل و نقل پرس های یونجه برای یک فرد کاملا امکان پذیر است این دستگاه در ابعاد مختلف می باشد و بدون استفاده کردن از تراکتور می توان آن را پرس و جمع آوری کرد بیشتر این نوع پرس ها به شکل مستطیلی می باشند.

یونجه گرمسار

یکی از شهرهایی که یونجه در آن به صورت ارگانیک کشت می شود گرمسار است این محصول با توجه به ریشه بلندی که دارد در عمق خاک نفوذ می کند و می تواند مواد معدنی و مغذی بیشتری را جذب کند به همین دلیل سرشار از آهن است و برای رشد و تقویت کودکان مناسب است این محصول در گرمسار به صورت های فروان کاشت و برداشت می شود از این گیاه بیشتر برای درمان دیابت که امروزه در جامعه ما به خاطر غذاهای فست فودی رواج پیدا کرده است مناسب است.

در گرمسار این گیاه را بدون استفاده کردن از کودهای شیمیایی و علف کش های شیمیایی تولید می کنند برای همین بیشتر جنبه دارویی دارد برای درمان کم خونی که در کشور ما در بین کودکان رواج دارد بهترین نمونه به شمار می آید از آن برای درست کردن عرقیجات یونجه به صورت های دو آتیشه نیز استفاده می کنند که خوذد برای سم زدایی و می تواند به عنوان یک ماده تمیز کننده دستگاه گوارش برای پاکسازی میکروب ها و باکتریهای مضر استفاده کرد داروی قوی برای پیشگیری از سرطان نیز به شمار می آید.

یونجه کیوت کت

یونجه کیوت کت یونجه کیوت کت یکی از انواع شسته شده و بدون ساقه است که برای انواع جوندگان خانگی در بسته بندی های مختلف می باشد جوندگان به دلیل سیستم دندان شان و گوارش آن ها نیاز اصلی به مصرف یونجه دارند و علاقه آن ها به این خوراک زیاد است به دلیل احتیاج آن ها به این نوع غذا باید نسبت به کیفیت، چینش و تهیه آن خیلی دقت کرد.

یونجه شسته شده جوندگان کیوت کت محصولی بدون افزودنی، کامل طبیعی، مغذی آنتی باکتریال، تازه تهیه می شود و در اختیار مصرف کنندگان و خریداران قرار می گیرد این محصول یک محصول ارگانیک بدون افزودنی های خوراکی می باشد این محصول را با ساقه، بدون ساقه و به صورت تازه می توان از برند کیوت کت که یک برند شناخته شده و ارگانیک است به صورت غیر حضوری و اینترنتی از طریق سایت های در حال حاضر با قیمت مناسب خریداری کرد.

افراد زیادی هستند که دسترسی به این گیاه را ندارند و در خانه حیواناتی از قبیل طوطی، خرگوش و.. را پرورش می دهند که می تواننند این محصول را به صورت بسته بندی شده و بهداشتی خریداری کنند.

فرق بین شبدر و یونجه چیست

یونجه و شبدر از گیاهانی است که شباهت زیادی به هم دارند و گاهی وقت ها با هم اشتباه گرفته می شوند با این تفاوت که:

برگ یونجه بیضی شکل است ولی برگ شبدر گلابی شکل است.

رنگ برگ یونجه سبز تیره و رنگ برگ شبدر سبز شفاف است.

میزان قند در شبدر بیشتر از یونجه است و دارای سطح برگ بیشتری نسبت به یونجه است.

مقاومت شبدرها به شوری کمتر از یونجه است و در آب های شور نیز کاشت و رشد می کنند نیاز آبی شبدرها نسبت به یونجه کمتر است یونجه مبدا کویری دارد و در تمام مناطق معتدل و شبه قاره کشت می شود علاوه بر آن قد کشی گیاه یونجه بیشتر از شبدر است دارای ساقه های بلندتر نسبت به شبدر می باشد ساقه های شبدر نسبت به یونجه نازک تر است.