تاثیر کودها بر فعالیت میکروبیولوژیکی

همچنین مقالاتی وجود دارد که به جنبه های خاصی از تأثیر کودها بر فعالیت میکروبیولوژیکی خاک [20] و توزیع مکانی خواص خاک [21] اختصاص دارد.
به گفته ایوانوا و همکاران. [20]، فعالیت بیولوژیکی خاک یک ویژگی جدایی ناپذیر است که وضعیت حاصلخیزی خاک، تنوع زیستی و فعالیت فرآیندهای خاک انجام شده توسط ارگانیسم های خاک را منعکس می کند.
در مقاله خود [20]، نویسندگان خواص بیوشیمیایی و میکروبیولوژیکی متعدد خاک از یک مزرعه کشاورزی واقع در ساوانای استوایی آفریقا را کود جنگل ارزیابی کردند.
آنها تنفس پایه، تنفس ناشی از بستر، C زیست توده میکروبی، فعالیت بالقوه نیتروژن زدایی، فعالیت تثبیت نیتروژن، و اجزای پروکاریوتی در مجتمع میکروبی خاک را با روش کمی PCR تعیین کردند.
بازه تنفس پایه خاکها از 0.04 ± 0.77 تا 0.23 ± 1.90 میکروگرم C-CO2 g-1 ساعت – 1، و تنفس ناشی از بستر از 0.17 ± 3.31 تا 7.84 ± 1.04 میکروگرم C-1-HCO2 بود.
 ذخایر C زیست توده میکروبی به طور متوسط ​​121.6 ± 403.7 میکروگرم کود مرغی غنی شده Cg-1 خاک بود.
انتشار N2O از لایه بالایی به 2.79 نانوگرم N-N2O g-1 روز-1 رسید، و فعالیت نیترات زدایی بالقوه به 745 ± 98 نانوگرم N-N2O در g-1 ساعت-1 رسید.
تعداد نسخه‌های ژن‌های باکتریایی از (۰.۰۲ ± ۰.۱۹) × ۱۰۸ تا (۰.۸ ± ۳.۵۲) × ۱۰۸ کپی در g-1 و از باستان‌ها، از (۰.۰۱ ± ۰.۱۰) × ۱۰۷ تا (۰.۲۹ ± ۰.۲۹) پیکسل متغیر بود. g-1 خاک.
وانگ و همکاران [21] گزارش کردند که مواد مغذی خاک عوامل کود زیستی مایع ضروری هستند.
 کیفیت زمین های کشاورزی را منعکس می کنند.
نیتروژن، فسفر و پتاسیم عناصر ضروری برای گیاهان هستند، در حالی که سیلیکون یک عنصر “شبه ضروری” در نظر گرفته می شود.
در این مطالعه، توزیع فضایی عناصر غذایی گیاهی در خاک منطقه تپه‌ای دلتای رودخانه مروارید در کود سیاه حیوانیچین مورد بررسی قرار گرفت.
  • منابع:
    1. Fertilizer Use, Soil Health and Agricultural Sustainability
  • تبلیغات:
  1. مواردی در مورد انجیر خشک و نحوه خشک کردن آن
  2. مردی با پد سلولزی یک خانه جنگلی بسازد
  3. استفاده از کودهای معدنی در طبیعت
  4. کشف یک تن شمش طلا در 50 متری زیر زمین