با خوردن قارچ دکمه ای ملارد دیگر نگران سکته قلبی نباشید

قارچ هایی نظیر قارچ دکمه ای ملارد همچنین سرشار از گلوتاتیون و ارگوتیونئین هستند.

گلوتاتیون هم به عنوان یک آنتی اکسیدان و هم به عنوان عامل سم زدایی عمل می کند، به این معنی که به حذف مواد بالقوه مضری که برای بدن خارجی هستند کمک می کند.

در همین حال، ارگوتیونئین از DNA در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

در نهایت، ویتامین C و سلنیوم دارای خواص ضد سرطانی هستند که تولید سلول‌های محافظ سیستم ایمنی شما را افزایش می‌دهند، از جمله سلول‌های کشنده طبیعی، که به دفاع در برابر سرطان کمک می‌کنند.

علاوه بر این، ویتامین C آنزیم های خاصی را مهار می کند و از گسترش سرطان جلوگیری می کند.

اگرچه تحقیقات دلگرم کننده است، اکثر مطالعات بر روی اثرات ترکیبات قارچ سفید متمرکز شده اند. هیچ مطالعه ای به طور خاص اثرات خوردن قارچ سفید بر سرطان را ارزیابی نکرده است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعاها مورد نیاز است.

ممکن است سلامت قلب را تقویت کند: استرس اکسیداتیو، التهاب و سطوح بالای کلسترول و تری گلیسیرید به شدت با بیماری قلبی مرتبط است و محتوای قارچ سفید ارگوتیونئین و بتا گلوکان ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

بتا گلوکان نوعی فیبر محلول است که از طریق توانایی آن در تشکیل یک ماده ژل مانند هنگام هضم، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. سپس تری گلیسیرید و کلسترول را به دام می اندازد و از جذب آنها جلوگیری می کند.

به طور مشابه، تحقیقات نشان می دهد که ارگوتیونئین ممکن است به کاهش سطح تری گلیسیرید بعد از غذا کمک کند.

یک مطالعه روی 10 مرد نشان داد که مصرف 2 قاشق چای خوری (8 گرم) یا 1 قاشق غذاخوری (16 گرم) پودر قارچ به عنوان بخشی از یک وعده غذایی به طور قابل توجهی سطح تری گلیسیرید خون آنها را در مقایسه با گروه کنترل کاهش می دهد.

محققان این اثر را به محتوای ارگوتیونئین پودر نسبت دادند؛ علاوه بر این، ارگوتیونئین ممکن است به مهار رشد پلاک شریانی، یک عامل خطر برای بیماری قلبی که ممکن است منجر به فشار خون بالا و سکته شود، کمک کند.