استفاده از گردو کاغذی ایرانی در ساخت تیرهای جنگی

مطالعات اخیر نشان داده اند که گردو کاغذی ایرانی نه تنها میکروب های مفیدی را که اسید بوتیریک (یا بوتیرات، متابولیت ضروری برای سلامت روده) تولید می کنند، افزایش می دهند، بلکه اسیدهای صفراوی ثانویه را نیز کاهش می دهند.

با وجود کالری بالا، گردو را می توان در رژیم غذایی در رژیم غذایی گنجاند. آنها حاوی مقادیر زیادی فیبر ، پروتئین و چربی هستند که به احساس سیری و جلوگیری از پرخوری کمک می کند.

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف متوسط ​​گردو نه تنها منجر به افزایش وزن نمی شود، بلکه خطر ابتلا به سندرم متابولیک و چاقی را نیز کاهش می دهد.

مانند سایر آجیل ها، گردو به عنوان غذاهای کم قند خون طبقه بندی می شود و برای بیماران دیابتی بی خطر است.

مصرف منظم گردو تاثیر مثبتی بر کیفیت اسپرم دارد. چنین نتایجی توسط دانشمندان در طول یک آزمایش چند ماهه به دست آمد که در آن برخی از مردان 75 گرم آجیل را به رژیم غذایی وارد کردند، در حالی که دومی به رژیم غذایی معمول خود پایبند بود.

در نتیجه، شرکت کنندگان از گروه اول بهبودی در زنده ماندن، تحرک و مورفولوژی اسپرم نشان دادند.

به بارداری کمک می کند: یکی از آخرین مطالعات همچنین در مورد فواید بالقوه گردو برای رشد سیستم عصبی جنین در سه ماهه اول بارداری صحبت می کند.

اما در حال حاضر، دانشمندان اذعان دارند که این یافته‌های اولیه هستند که نیاز به مطالعه بیشتر دارند.

از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند: با توجه به موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، خطر کلی ابتلا به سرطان با مصرف روزانه 30 گرم آجیل را می توان تا 15 درصد کاهش داد.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که مصرف منظم گردو رشد تومورهای از پیش موجود را کند می کند.

مطالعات روی موش‌ها نشان داده است که رژیم غذایی آجیل باعث کاهش تعداد سرطان‌های سینه و کاهش رشد سرطان‌های پروستات، روده بزرگ و کلیه می‌شود.

خلق و خو و خواب را بهبود می بخشد: خوردن روزانه یک مشت گردو به بهبود الگوی خواب کمک می کند. همه چیز در مورد ملاتونین یا “هورمون خواب” است که به وفور در این آجیل وجود دارد.

علاوه بر این، بخش های کوچک گردو در رژیم غذایی روزانه باعث بهبود خلق و خو، کمک به تسکین تحریک پذیری و افسردگی می شود.