استفاده از میکرومتر داخل سنج میله ای در علم پزشکی

رایج ترین کاربردهای میکرومتر داخل سنج میله ای چیست؟ میکرومترها به اندازه گیری فواصل یا زوایای کوتاه کمک می کنند. 

علاوه بر این، افراد می توانند از آنها برای اندازه گیری ضخامت مواد نازک مانند کاغذ، پلاستیک، فویل و غیره استفاده کنند، رایج ترین کاربرد میکرومتر، اندازه گیری ضخامت ورق فلزی است.

میکرومتر حداقل از قرن 18 وجود داشته است. اختراع شده توسط مهندس فرانسوی پیر ژاکه دروز (1755-1826.)

در سال 1784 او اولین مدل خود را ایجاد کرد که شامل یک پیچ با یک صفحه متصل در یک طرف بود. او بعداً ویژگی‌های بیشتری از جمله مکانیزم اهرمی فنری، سیستم جغجغه‌دار و سر قابل جابجایی را اضافه کرد.

 

امروزه میکرومتر به یک دستگاه اندازه گیری همه کاره با مدل های مختلف در دسترس تبدیل شده است.

 بسیاری از تولیدکنندگان میکرومتر در حال حاضر طیف گسترده ای از طرح ها و پیشرفت های جدید را برای انجام انواع مختلف اندازه گیری های دقیق ارائه می دهند. از رایج ترین میکرومترها عبارتند از:

این میکرومترها عمق سوراخ های ورق فلز را اندازه گیری می کنند. 

این میکرومتر از یک میله رزوه ای تشکیل شده است که به سوراخ اندازه گیری می شود. سپس یک صفحه بر روی میله قرار می گیرد و تا زمانی که صفر ثبت شود، چرخانده می شود.

میکرومترهای دیجیتال: میکرومترهای دیجیتال معمولا کوچکتر از میکرومترهای آنالوگ سنتی هستند. همچنین خواندن آنها آسان تر است.

 اکثر میکرومترهای دیجیتال مجهز به نمایشگر داخلی ال سی دی بازخوانی دیجیتال هستند.

میکرومترهای توپی : میکرومترهای توپی مشابه میکرومترهای دیجیتال هستند، اما به جای استفاده از صفحه، از توپ استفاده می کنند. 

دو نوع میکرومتر توپ وجود دارد، تک توپی و دو توپی. میکرومترهای تک توپی تنها از یک توپ تشکیل شده اند، در حالی که میکرومترهای توپی دوگانه حاوی دو توپ هستند. 

هر دو نوع میکرومتر توپ زمانی که توپ با سطح اندازه گیری می شود، صفر را ثبت می کنند.