استفاده از لباس ایزوله یکبار مصرف روش درمانی جدید برای کنترل علائم شایع کرونا

در حال حاضر انواع مختلفی از روپوش های ایزوله مانند لباس ایزوله یکبار مصرف برای HCW ها با سطوح حفاظتی متفاوت در دسترس است.

نیاز و نوع لباس ایزوله انتخاب شده بر اساس ماهیت تعامل بیمار، از جمله درجه تماس پیش بینی شده با مواد عفونی و پتانسیل نفوذ خون و مایعات بدن به مانع است.

هنگام استفاده از اقدامات احتیاطی استاندارد (حداقل شیوه های پیشگیری از عفونت که برای تمام مراقبت های بیمار اعمال می شود، صرف نظر از وضعیت عفونت مشکوک یا تایید شده بیمار)، لباس های ایزوله (و دستکش) تنها در صورتی پوشیده می شوند که تماس با خون یا مایعات بدن پیش بینی شده باشد.

لباس های عایق که امروزه در بازار یافت می شوند از انواع پارچه ها و طیف وسیعی از الیاف تولید می شوند.

 روپوش های ایزوله به طور کلی به عنوان «یکبار مصرف/یکبار مصرف» یا «قابل استفاده مجدد/چند مصرف» طبقه بندی می شوند.

در ایالات متحده، روپوش های یکبار مصرف بیشتر استفاده می شود، در حالی که در اروپا سهم لباس های قابل استفاده مجدد بیشتر است.

تقریباً 80 درصد از بیمارستان‌ها در ایالات متحده از روپوش‌ها و روپوش‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند.

روپوش های عایق یکبار مصرف (یک بار مصرف) طوری طراحی شده اند که پس از یک بار استفاده دور انداخته شوند و معمولاً از مواد نبافته به تنهایی یا در ترکیب با موادی که محافظت بیشتری در برابر نفوذ مایعات دارند، مانند فیلم های پلاستیکی ساخته می شوند.

 آنها را می توان با استفاده از انواع فن آوری های پیوند الیاف نبافته (حرارتی، شیمیایی یا مکانیکی) برای ایجاد یکپارچگی و استحکام به جای هندسه های به هم پیوسته مرتبط با مواد بافته شده و بافتنی تولید کرد.

 مواد اولیه اولیه که معمولاً برای روپوش های عایق یکبار مصرف استفاده می شود، اشکال مختلفی از الیاف مصنوعی (به عنوان مثال پلی پروپیلن، پلی استر، پلی اتیلن) ​​است. 

پارچه‌ها را می‌توان برای دستیابی به خواص مطلوب با استفاده از انواع الیاف خاص، فرآیندهای اتصال، و پرداخت‌های پارچه (شیمیایی یا فیزیکی) مهندسی کرد.

 روپوش های قابل استفاده مجدد (چند استفاده) پس از هر بار استفاده شسته می شوند. روپوش های عایق قابل استفاده مجدد معمولاً از 100٪ پنبه، 100٪ پلی استر یا مخلوط پلی استر/پنبه ساخته می شوند.