یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های گیاهی که در رده گیاهان دارویی ضد استرس است میخک می باشد، از محافظت از سلامت دندان‌ها گرفته تا تقویت سیستم ایمنی، و بسیاری از فواید دیگر برای بدن.

برخلاف چای کلاسیک میخک که می توانید با آب داغ دم کنید، تهیه آب میخک به شما امکان می دهد فواید مشابهی را مشاهده کنید، به خاطر داشته باشید.

رادیکا مقوی  است که بدن را تقویت می کند، همچنین حاوی ویتامین های A و C است.

نقش مهمی در عملکرد صحیح تمام عضلات کوچک و بزرگ بدن ما دارد یک پروبیوتیک طبیعی است.

سینه نرم می شود و سرفه می کند. علاوه بر خاصیت ادرار آور، در کاهش سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است. خون را تمیز می کند، اثر ملین دارد، به بدن نیرو و نشاط می بخشد.

علف تربچه: تربچه که بسیار مفید است و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، به دلیل دارا بودن اسانس خاصیت طراوت بخش، تسکین دهنده اعصاب، تسکین درد دارد و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. کاهش. همچنین برای کبد مفید است.

Ebe Gümeci: ایده آل برای برونشیت، سرماخوردگی و تنگی نفس. سینه را نرم می کند و سرفه را متوقف می کند. برای مسمومیت، خونریزی بینی، انسداد مجاری ادرار، بیماری های کلیوی مفید است.

لابادا: خون و روده را پاک می کند، اشتها آور است. برگ های آن مقوی است که بدن را تقویت می کند. ریشه آن اثر ملین دارد. از آن در بسته بندی، پخت و پز، برشته کردن و شیرینی ها به غیر از جوشاندن استفاده می شود.

علف خشخاش: در برابر سرفه و قلقلک ناشی از سرفه موثر است. در سرماخوردگی، برونشیت و سرماخوردگی روی سینه اثر تسکین دهنده دارد و خلط آور است.

همچنین اثرات آرام بخش دارد. موثر در برابر بی خوابی. تف کردن خون و استفراغ خون را متوقف می کند، سوختگی را التیام می بخشد، جای جوش را تمیز می کند، از لایه برداری پوست جلوگیری می کند.

برگ چغندر: ویتامین A و C دارد، اشتها آور، ضد کم خونی، گوارشی، ادرارآور. هنگامی که مو با آب شسته می شود، ریزش مو کاهش می یابد.

روباه (مارچوبه وحشی) : می گویند آب روباه را در سرما بجوشانند و بنوشند و بوته خار را بجوشانند و در آب غسل دهند برای آلرژی نیز مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *