هنگام صحبت در مورد مواد شوینده، نظرات متضاد بسیاری وجود دارد. برخی از افراد راحتی مایعات را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر صرفه جویی در مصرف پودر لباسشویی اکتیوکس را انتخاب می کنند، اما کدامیک در از بین بردن کثیفی و چربی کارآمدتر است؟
آزمایش‌های آزمایشگاهی مشخص کرده‌اند که مواد شوینده مایع با لباس‌ها و اجزای ماشین لباس‌شویی ساینده‌تر هستند، به همین دلیل توصیه‌شده‌ترین گزینه برای شستشوی ماشینی است.

مواد شوینده پودری تمایل دارند در قسمت‌های مخفی درام یا وان به صورت ذرات حل نشده جمع شوند و لباس‌ها را آبکشی یا فشار نمی‌دهند.

علاوه بر این، زمانی که آب سفت باشد، اثر آن بیشتر می شود زیرا ذرات مواد شوینده با نمک های موجود در آب ترکیب شده و خنثی می شوند و نوعی خمیر را تشکیل می دهند.

پودر لباسشویی اکتیوکس

که در مجاری و دهانه ماشین لباسشویی جمع می شود و باعث از دست دادن کارایی آن می شود. و به تدریج خراب می شود، تا زمانی که کاملاً از کار بیفتد.

با این حال، هنگامی که تعمیر و نگهداری دوره ای در ماشین لباسشویی انجام می شود، که هر 3 سال توصیه می شود، می توان این امر را کاهش داد.

پودر شوینده ارزانتر از مایع است، موثر است، برای از بین بردن لکه ها در مکان های خاص استفاده می شود و در از بین بردن چربی، لجن و سایر آلودگی هایی که لباس ها را کثیف می کند و می تواند آنها را خراب کند بسیار موثر است.

برای استفاده حداکثری از مزایای آن، شستشوی دستی توصیه می شود و می توان مواد شوینده را با آب داغ حل کرد تا به الیاف منسوجات نفوذ کند و لکه ها را از بین ببرد.

شما می توانید این نکته را برای شستشو در ماشین لباسشویی به کار ببرید، اگرچه به معنای مصرف انرژی بیشتر است.

مواد شوینده مایع به نوبه خود به خوبی در آب سرد حل می شود، بهتر به لباس ها نفوذ می کند و همچنین می تواند برای شستشوی دستی استفاده شود، اگرچه محاسبه مقدار دقیق آن کمی دشوارتر است، زیرا کف زیادی ایجاد می کند.

می‌توانید چند قطره را مستقیماً روی لکه بمالید و آن را در حین شستشو با دست یا در ماشین لباسشویی بمالید تا از بین برود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *